Walidacja projektu produktu cyfrowego poprzez zbadanie, które elementy przykuwają wzrok
Teza
Kluczowe obszary
- Eyetracking
- Projekt na 3 osoby
Opis
Przeprowadzanie badań ilościowych z wykorzystaniem technologii umożliwiającej pozyskanie wglądu w nieświadome zachowania użytkownika jest kolejnym krokiem rozwoju badań z zakresu user experience research. Metody takie jak ankiety, wywiady czy usability study mogą być ulepszone poprzez dodanie do nich badań z użyciem m.in. eye-trackingu. Badania przeprowadzone z wykorzystaniem takiej technologii dają możliwość dowiedzenia się w jaki sposób badani korzystają z produktu, na jakie jego elementy zwracają uwagę oraz jak dokładnie skanują wzrokiem dostępny interfejs. Wiedza ta umożliwi stworzenie prototypów, które odpowiadają na potrzeby użytkownika, które są dla niego ważne, ale których jednocześnie nie jest w stanie zwerbalizować. Takie rozwiązanie jest naturalnym rozwojem podejścia User-Centered Design i skupienia się na znajdowaniu prawdziwych problemów oraz potrzeb ludzi, których nie potrafią wyrazić.
Wielkość zespołu
Maksymalna ilość uczestników zespołu wynosi 2 osoby + 1 koordynator projektu
Czas trwania
Czas realizacji projektu przewiduje się na okres 60 dni
Wysokość grantu
30 000 zł