Unity
Cena: od darmowego planu indywidualnego przez $399 miesięcznie w wersji Plus
www.unity.com
To wieloplatformowy silnik gry opracowany przez Unity Technologies, który publiczności został zaprezentowany w 2005 roku jako silnik gry na wyłączność dla systemu Mac OS X. Oczywiście od tego czasu jego pole działania znacznie się poszerzyło i obecnie, podobnie jak Unreal Engine, jest dostępny na wiele urządzeń i systemów. Projektanci zajmujący się tworzeniem gier na Androida i iOS, typu Pokemon Go, szczególnie są nim zainteresowani – to świetne narzędzie do tworzenia mobilnych aplikacji i gier. Podobnie, jak w przypadku konkurencji, nie tylko możemy w nim tworzyć gry i światy 3D, ale także szeroko wykorzystywać go w świecie filmów i animacji, architektury czy przemyśle. Zaletą jest z pewnością przyjazny i intuicyjny interfejs użytkownika. Wiele osób zwraca też uwagę na niesamowicie rozwiniętą społeczność Unity – mocno rozbudowana biblioteka zasobów i społeczność pełna profesjonalistów, którzy chętni są do pomocy, gdy ktoś utknie w martwym miejscu. Specjaliści podkreślają też, że Unity jest lepiej przystosowany do gier 2D i tych na urządzenia przenośne niż jego rywal. Dodatkowo plusem jest łatwość kodowania w C# i możliwość programowania obiektowego. Szczególnie polecany niewielkim studiom, które chcą wyprodukować dobrej jakości gry czy projekty.
Minusy? Unity, mimo że jest świetnym silnikiem gry, działa na starszym silniku graficznym, co sprawia, że nieco odstaje od konkurencji. Bugi w narzędziu do animacji i nawigacja w programie mogą sprawiać czasami kłopoty.