Design
Department
Michał Kołakowski
Design Team Lead

Współtwórca i mentor kierunku

User Interface Designer
with Motion Design, Figma, XD & UX Foundation
Studiowałem zaocznie na kierunku Informatyka, ponieważ na uczelni nie było praktycznej wiedzy z zakresu grafiki, łapałem wszystkie kursy jakie znalazłem w internecie. W tamtych czasach nie było tyle dobrodziejstwa w sieci co teraz, ale wystarczyło, żeby gdzieś się zahaczyć. Pierwszą pracę w branży rozpocząłem w 2010 roku jako webmaster. Na tym stanowisku musiałem projektować layouty, ciąć grafiki i kodować strony z podpięciem firmowego CMSa. Ponadto tworzyłem animowane banery we flashu. Poznałem tam fajnych ludzi, którzy chętnie dzielili się ze mną wiedzą, dzięki temu moje skille szybko rosły 🙂 Starałem się rozwijać wszechstronnie, chodziłem na kursy z projektowania 3D (niestety nie pchnąłem swojej kariery w tym kierunku), przygotowania do druku, typografii.

Pracowałem krótko w kilku mniejszych agencjach, w każdym miejscu poznawałem kogoś nowego i zdobywałem nowe umiejętności. Poznawałem plusy i minusy pracy w małych firmach, które mieściły się w domach jednorodzinnych lub mieszkach. Następnie rozpocząłem karierę w legendarnym Gadu Gadu. Mieliśmy tam super zespół projektowy, zajmowałem się wszystkim co akurat wpadało do roboty, od prostych grafik, czy ilustracji po brandingi i animacje. Mniej więcej w tym momencie zacząłem poza pracą na etacie współpracować z agencjami reklamowymi i domami mediowymi przy realizacji kampanii marketingowych. Pracowałem przy projektach dla takich marek jak: Almette, Hochland, Milka, Specialized, Belivta, Dove, Delma, Lotto, Jacobs, Prince Polo, Dom Development, Tyskie, Kozel i wiele innych. Obecnie od 9 lat pracuje w wydawnictwie Nowa Era, która jest częścią międzynarodowej grupy Sanoma. Zaczynałem na stanowisku Senior graphic designer następnie awansowałem na lidera zespołu grafiki projektowej. Łączenie pracy projektowej, zarządzania zespołem, komunikacji z różnymi departamentami w firmie wymaga bardzo dobrej organizacji pracy i umiejętności miękkich. Pracuje nad nowymi produktami na polskim rynku oraz rozwijam produkty w zespołach międzynarodowych. Z naszych rozwiązań korzystają uczniowie i nauczyciele w całej europie. Przy projektowaniu bardzo ważny jest dla mnie kontekst użycia. W zależności od odbiorcy, jego motywacji i warunków w jakich się znajduje projekt może przybierać różne formy. Stale szukam nowych rozwiązań, analizując produkty i serwisy z całego Świata. W mojej karierze nauczyłem się, że dobry projekt nie zawsze musi „błyszczeć”, a komunikacja w zespole i dobra organizacja pracy to klucz do sukcesu.

Design Department

User Interface Designer

with Motion Design, Figma, XD & UX Foundation

Kierunek dedykowany osobom, które lubią tworzyć. Na tym kierunku niezbędne jest wyczucie estetyki i kreatywność, a także zainteresowanie aktualnymi trendami. Na tym kierunku niezbędne będzie wyczucie estetyki i kreatywność, a także zainteresowanie aktualnymi trendami oraz umiejętność zrozumienia człowieka, jego sposobu funkcjonowania i odbioru rzeczywistości. Celem UI Designera jest projektowanie interfejsów produktów funkcjonalnych i zrozumiałych, ale również atrakcyjnych wizualnie.