GameMaker Studio 2
Cena: darmowy okres próbny, następnie od $29 w dwunastomiesięcznej licencji
www.yoyogames.com/en/gamemaker
To kolejny międzyplatformowy silnik gier, stworzonych przez Marka Overmarsa w latach 90. i rozwijany przez YoYo Games od 2007 roku. Obecna iteracja, czyli Studio 2, weszła na rynek w 2017 roku. Umożliwia on tworzenie wieloplatformowych i wielogatunkowych gier wideo na różnych poziomach zaawansowania, przy użyciu niestandardowego wizualnego języka programowania typu „przeciągnij i upuść” lub języka skryptowego (znanego jako Game Maker Language), który można wykorzystać do tworzenia bardziej zaawansowanych gier. Dzięki temu interfejs jest przyjazny użytkownikowi i w stosunkowo łatwy sposób można tworzyć nawet swoje pierwsze gry. Jeśli komuś to nie wystarcza, może przejść do wersji Professional lub Master Collection i uzyskać dostęp do większej liczby narzędzi. Nowym użytkownikom silnik ten oferuje zestaw wbudowanych samouczków i – podobnie jak konkurencja – wsparcie społeczności internetowej oraz świetną dokumentację. GameMaker umożliwia eksport gier czy projektów wprost do sieci, ale także urządzeń mobilnych, komputerów i konsol, w tym PlayStation i Xbox wybranej serii. Plusem są także dostępne opcje stałej licencji. To świetna platforma dla osób, które z amatorów chcą stać się bardziej profesjonalnymi twórcami gier.
Jakie sa minusy? Cena. Po upływie okresu próbnego musimy albo zrezygnować z GameMakera albo zdecydować się na płatne subskrypcje, których finalna cena, w zależności od naszych potrzeb, może osiągnąć zawrotną wartość.